Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přesně beru, co říkáte, proto jsem i dala karmu. Po první svatbě ještě novomanžel v sedm hodin ráno ládoval basy od piva kamsi a já čekala, jestli mne náhodou v tom dešti odveze někdo domů, teda ke tchýni. Po druhé svatbě sebou ožralý novomanžel práskl přes novomanželské lůžko a já spala v obýváku na gauči pod dekou. Už ho nemám. Jen jednou bych si ten rituál dnes přála, i když tenkrát jsem nad tím vlastně nepřemýšlela a podřídila se maminčinu rozhodnutí. To když mi umřel tatínek, bylo to bez obřadu, žehem. Takže jej vidím naposledy ležícího v posteli, umírněně komunikoval a najednou nebyl. Jen chodíme do urnového háje. Dneska mi to přijde, že jsme toho vzácného člověka nějak odbyli.

0 0
možnosti
Foto

Ono je, vážená slečno, vlastně "zbytečné" úplně všechno... Svatby, křtiny, pohřby, promoce - vlastně úplně všechny rituály, které lidé odjakživa považovali za důležité... :-/ Všechno je možné shodit, zesměšnit... Relativizování všeho je dnes módní. Já to tak ale, na rozdíl od vás, nevidím. Každá z těch událostí, které zmiňuji, by měla být pro člověka jakýmsi předělem v jeho životě.. Měl by si to pořádně uvědomit - a změnit své jednání a chování, možná i dosavadní životní priority. KŘTINY (vítání nového života A) - stal se ze mne rodič, zodpovědný za výchovu nového člověka, svého dítěte. SVATBtba - už nejsem sám, stávám se zodpovědný jak za svého partnera, tak za moji budoucí rodinu. POHŘEB - loučím se s člověkem, kterého jsem měl rád, vážil jsem si ho, a jeho smrtí něco mezi námi skončilo. Promoce - nejsem již rozjívený student, jsem hotový odborník, a proto bych být měl být příkladem pro jiné, měl bych dělat čest nejen sobě, rodičům, ale i vysoké škole, ve které jsem své odborné vzdělání získal... Proto, s Vámi, vážená slečno, nesouhlasím. I rituály, které se novodobým materialistům (dnes pragmatikům) zdají zbytečné, mají pro člověka. své opodstatnění. Shazovat všechno, a zesměšňovat, je krátkozraké - je tak snadné... Ani svatební obřad by neměl být veselou šaškárnou, pokus na zkoušku jestli to vyjde, ale vážnou věcí. Díky za pochopení, a omluva za délku příspěvku). (jo, ale pokud je Váš článek pouze jakousi satiru, pak to beru... ;-)R^

0 1
možnosti
Foto

Dobrý večer, děkuji za reakci. Samozřejmě vím, k čemu události jako křtiny, svatba, pohřeb a promoce slouží, přesto díky za výklad. Těmto událostem přikládám mimořádný význam, nic nezesměšňuji. Dokonce si troufám říct, že byste mezi třicátníky těžko hledala konzervativnějšího člověka. Článek jste nejspíš špatně pochopila. Hezký večer, ŠS

1 0
možnosti
Foto

Na tu segry svatbu dodnes vzpomínáme:-)R^

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS