Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Přešlap ze zlata

Říká se, že nejhorší je srážka s blbcem, s čímž nejde nesouhlasit. Jenže co když jste ten blbec vy?

Dělat k úspěšné komedii další díly, je vždycky risk. Někdy to ale filmařům vyjde, a tak jsem se i já v Rusku rozhodla natočit dvojku k jednomu ze svých trapasů.

 

Proklatí sjezdaři

Ani na téhle olympiádě si nemůžu odpustit různá faux pas a stejně jako ve Vancouveru, i za tím posledním v Soči stojí alpské disciplíny.

Na snídani jsem stejně jako vždycky vyrazila jen sama se svými myšlenkami. V polovičním bezvědomí, což je maximum, co po ránu ze svých životních funkcí dokážu vymáčknout, jsem začala bagrovat vločkovou kaši. Rozjímání nad tím, kde se ve vločkách bere ten šlem, přerušil nejistý dotaz staršího pána, jestli se se mnou může nasnídat. „Jasně,“ zazubila jsem se na něj a sliz se mi přilepil na bradu.

Nejdřív jsme nad kaší a míchanými vejci konverzovali o počasí, s párkem a slaninou přišla debata o českém filmu a nad ruským loupákem se řeč konečně stočila k olympiádě. „Závodíš?“ zeptal se mě děda a rukama naznačil pohyb vozíčkáře. Moje smysly nastartované ranním obžerstvím pochopily, že myslí běžkování. „Už ne,“ zakroutila jsem hlavou a hluboce se zamyslela nad tím, jestli mám k handicapovaným sportovcům opravdu tak daleko, jak doufám. „Já už taky ne,“ nepřekvapil mě stařík.

Poté, co jsme na jeho žádost probrali celou moji tragikomickou minulost a nezbylo už nic, co by mohlo moji akutní depresi ještě prohloubit, jsme se konečně zaměřili na něj.

Kdysi závodil ve sjezdu, ale to už je dávno. I on se míchnul do repre a mohl jet na dovolenou, jak si o sportovcích obvykle myslí tři čtvrtiny českého národa, na olympiádu do Innsbrucku. Moc se mu líbilo tam startovat, bylo to takové vlastenecké. A je rád, že se mu to doma povedlo.

„Fakt? Jak si dopad?“ dovolila jsem si vstoupit do jeho zastřených vzpomínek a napadlo mě, jak je prima, že je na sebe každý olympionik aspoň na vtěřinu hrdý, i když jezdí stabilně poslední fleky.

„Tenkrát jsem to tam vyhrál,“ usmál se s navlhlýma očima Egon Zimmermann a já mu s výrazným ruměncem a padesátiletým zpožděním pogratulovala.

Stejně mají tyhle přešlapy něco do sebe. Tentýž den odpoledne jsem se v jídelně srazila s Didierem Cuchem. Chvíli jsme na sebe koukali a pak se objali a začali se smát. Neviděli jsme se léta, ale nezapomněl. Před čtyřmi lety ve Vancouveru jsem ho omylem zařadila mezi bobisty a v posilovně ho důrazně požádala, aby nás pořád tak úchylně neočumoval, nebo zavolám ochranku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Šárka Razýmová | pondělí 10.3.2014 14:02 | karma článku: 45,97 | přečteno: 29776x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Komikem proti své vůli

Exhibujete rádi? Já ani ne. A přesto se v životě podezřele často ocitám na jevišti v záři reflektorů a stávám se proti své vůli oblíbeným komikem. Nic totiž nepotěší víc než cizí neštěstí.

6.5.2024 v 12:00 | Karma: 0 | Přečteno: 1x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10816x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem

6. května 2024  9:51,  aktualizováno  11:25

Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...

Začátek týdne bude oblačný s bouřkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  11:22

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Divočáci v lese hledali potravu, ze země vyhrabali nevybuchlou munici

6. května 2024  11:14

Neobvyklé nálezce měla munice z druhé světové války, která desítky let zůstávala pod zemí v lese u...

Motorkáři adorující Putina míří k hrobům sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Motorkáři z Night MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, míří na pražské...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 127
  • Celková karma 8,01
  • Průměrná čtenost 3495x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.