Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem zákaznice megera?

Uznávám, spojení submisivity a dominance může být někdy zatraceně sexy. Jenže ne, když se tyhle dvě vlastnosti srazí na špatném místě. Aneb jak jsem skoro dostala nařezáno při nákupu kraťasů.

Začátkem června jsem po dlouhé době navštívíla obchod se značkovými oděvy u nás v Jablonci, který si svou pozici na rohu žluté vily drží už od dob, kdy lidi netrávili svůj volný čas v nákupních centrech. Coby gymnazistka jsem byla mezi regály pečená, vařená. Dokonce by se s přihlédnutím k obvyklému stavu finančního konta průměrné puberťačky dalo říct, že jsem patřila ke stálým zákaznicím, navíc mi návštěvy krátily nekonečné čekání na autobus k nám na vesnici.

Od těch dob se tam nic moc nezměnilo, jen dispozice prodejny a možná trochu čísla na cenovkách. Dokonce i paní prodavačka zůstala stejná, i když asi výrazně povýšila. S potěšením a zároveň lehkým znepokojením, že mě můj pubertální vkus tak úplně neopustil, jsem i deset let od posledního nákupu shledala jeden svršek vhodným k provětrání peněženky. Jednalo se o kostkované sportovní kraťasy, přímo volající po nošení během červnových tropických veder. I přizvala jsem si k návštěvě kabinky nejmenší velikost, která vypadá nejlíp na ramínku a pak tu o něco větší, která vypadá nejlíp na mně. Výrobce se ukázal jako skvělý diplomat, větší kraťasy mi byly skutečně větší. Spokojeně jsem u pokladny tasila kartu a zazubila se na prodavačku, na kterou jsem se zubila už před maturitou. Tenkrát mi to občas oplatila, teď mě zmrazila výrazem rychlokvašky. Neměla svůj den.

 

Následující ráno přesně podle plánu olízla tropická vlna i sever Čech, a tak jsem radostně vytáhla svoje zbrusu nový gatě a nedočkavě je navlíkla. Dírku od stahovací šňůrky v pase, vytrženou ze švu, jsem o třicet vteřin později už tak radostně nepozorovala. Defekt navíc při manipulaci hrozil okamžitým nárůstem, takže vyřadil šňůrku z provozu. Ne, že by taková vada funkci kalhot nějak omezovala. Maximálně, když se trochu vytáhnou, nebo já smrsknu, je někde v poklusu ztratím. Koukla jsem, jestli si s tím mé šicí dovedností poradí, zjistila jsem, že ne a uchýlila se k opětovné návštěvě krámku na rohu. Rychlokvaška mě přivítala stejným výrazem, s jakým se se mnou včera loučila a když ze mě opatrně vyšlo slovo “reklamace“, výraz rozhodně nezesládl. Vyškubla mi kraťasy z ruky, rozprostřela po pultu, nasadila brýle a zavolala posilu. „To je vada způsobená nošením,“ triumfovala dvojice přede mnou s rukama odmítavě založenýma na prsou. Snažila jsem se vysvětlit, že k nákupu došlo teprve včera a od té doby čekaly trencle na svoji chvíli složené ve skříni. „Tak ste si to ráno blbě voblíkla a roztrhla,“ byla jsem odměněna za svoji snahu vyřídit všechno slušně a navrch přišel nášup. „Byste si snad všimla už tady v kabince, že to je roztržený néé?“ To byl dobrý argument. Jenže já byla v kabince v euforii, že mi sedí i ty, co vypadají na ramínku nejlíp a zavazovat tkaničku v pase mě ani nenapadlo. A tak jsem si trvala na svém. Na oplátku jsem se dozvěděla, že patřím k jisté reklamační mafii, jejíž členové si vlastní blbostí rozsápou fungl nové hadry a ještě mají tu drzost jít pak zboží reklamovat. Když jsem se ani poté neměla k odchodu, natlačila prodavačka kalhoty agresivně do igelitky, nechala mě podepsat formulář, vysvětlila, že vady, které si zákazník způsobil sám, se musí detailně vyšetřit a připomněla, že reklamační lhůta je třicet dní. Šeptem povinně dodala, že to obvykle bývá rychlejší. Nebylo. Lhůtu vyčerpali do poslední hodiny a to, jestli výrobci trvala výměna jedněch trenek opravdu celý měsíc, nebo trencle čtrnáct dní demonstartivně ležely na prodejně, než jsem byla povolána k jejich vyzvednutí, už se nedozvím.

 

Zabalená v nepromokavé bundě, s deštníkem nad hlavou a myšlenkou na právě skončená tropická vedra, jsem se po čase opět zjevila na prahu krámku na rohu. Vyzbrojená reklamačním formulářem a vyzývací smskou jsem svojí “staré známé“ za pultem na její žádost převyprávěla celou kraťasovou anabázi. S předstíraným “nemůžu si vzpomenout“ si Rychlokvaška všechno vyslechla, s úderem posledního slova se mechanicky sklonila pod pult a hodila přede mě nové kalhoty. Nezapomněla u toho zdůraznit, že tím, že mi dávají úplně nový výrobek, mi naprosto nezaslouženě vycházejí vstříc. Podle mě to znamená jen to, že výrobce uznal, že pouhou myšlenkou či pohledem se oblečení opravdu netrhá. Pak jsem si všimla, že kraťasy přišly sice nové, ale taky o číslo větší, než odešly, což se potvrdilo porovnáním s reklamačním formulářem. Rychlokvaška a její posila na sebe nervózně mrkly a začaly mě přesvědčovat, že mi větší velikost bude sedět líp. Nemůžu se zbavit pocitu, že o téhle minele věděly a doufaly, že si nevšimnu.

Přezkoušení v kabince potvrdilo, že jsou mi gatě velké a kdyby ze mě samovolně nesjely, mohla se o tom přesvědčit i prodavačka, která se slovy “je vám to že jo?“ stepovala před závěsem. „No je,“ pípla jsem z druhé strany já. „Ale velký.“ A tak jsme se znovu sešly u pokladny a teprve poté, co jsem ženu za pultem znovu ujistila, že si tyhle kalhoty nevezmu, začala otráveně datlovat do počítače. „Snad to pošlou, no,“ pokrčila rameny a pak už nic. „A pošlou to, myslíte, ještě v létě? Abych ty kraťasy ještě letos využila?“ položila jsem logický dotaz já. A pak už jsem jenom s otevřenou pusou poslouchala něco na způsob nevděčného spratka, který si rozflákal hračku, jiní mu dali novou a on jim ji omlátil o hlavu. Na dotaz, jestli se paní Rychlokvaška takhle chová ke všem zákazníkům, mi odpověděla, že k těm slušným samozřejmě ne. Tak vám nevím. Opravdu je tak neslušné chtít za svoje peníze zboží bez závad a očekávat u prodejců jednání na úrovni civilizovaného člověka? Vada na oblečení je jedna věc, to se stává a člověk si ji opravdu může nedopatřením způsobit sám, i když můj případ to tentokrát nebyl. Ale vážně si v obchodech musíme připadat jako v ringu?

 

Tímhle blogem nic nezměním a Rychlokvaška s posilou se za nos nechytnou. Upustila jsem ale trochu naštvané páry. Škoda jen, že pouze skrze klávesnici. V reálu jsem se zmohla akorát tak na ukřivděnou apatii a snahu pochopit, co tu paní tíží. Až si půjdu pro ty zpropadené kraťasy potřetí, zkusím se jí zeptat. Jestli ovšem budu ještě vyzvána, abych si je vyzvedla.

Autor: Šárka Razýmová | čtvrtek 10.7.2014 10:44 | karma článku: 32,60 | přečteno: 3089x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 469x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5556x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10814x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

V zenu

Když jsem se v pubertě snažila za pomoci genů, osudu a věcí mezi nebem a zemí přesvědčit zainteresované, že dělat ze mě lyžařskou akrobatku může mít stejné dopady jako vyvíjet zbraň hromadného ničení, víte, co mi odpověděli?

9.11.2022 v 13:24 | Karma: 18,87 | Přečteno: 438x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

U fotografa

Jsem tolerantní žena. Nenutím děti dojídat večeři, pravidelně ponoukám muže, aby si zašel na pivo a zásadně nepřemlouvám rodinu ke společnému focení objektivem profesionála.

7.11.2022 v 12:24 | Karma: 17,93 | Přečteno: 732x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Záplava

Trčím v díře, ruce prkenně natažené podél těla a pociťuji smíření. Do hlavy mě opakovaně tříská barevná, dřevěná palička a já zajíždím stále hlouběji. Paličku drží moje dítě. Ve tváři má takový ten výraz vyšinutého děcka z hororů.

7.11.2022 v 11:22 | Karma: 13,32 | Přečteno: 300x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Pokrok nezastavíš

Kde jenom ta složka ....ještě včera tu byla. Ha! Tady je. Nebyla ještě večer žlutá? Někdo mi ji přebarvil. Všechny je přebarvil! Z mého počítače se přes noc stal někdo jiný. Zase??

7.11.2022 v 10:19 | Karma: 15,70 | Přečteno: 417x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Na samotě u lesa

Dokud jsme žili v malém, podhorském městě, setkávala jsem se s názory, že jsme mučedníci dobrovolně trpící pravěkou infrastrukturou, nulovým společenským vyžitím a půlročními sněhovými závějemi.

8.7.2020 v 8:55 | Karma: 28,64 | Přečteno: 2014x | Diskuse| Ona

Šárka Razýmová

Napořád

Měla to být formalita. Svatba po jedenáctiletém vztahu, během něhož se ze dvou stanou čtyři, už prostě nikoho nadšením nerozhýká. Ale nebyla by škoda to odfláknout, když je to jednou za život?

26.9.2019 v 10:07 | Karma: 28,77 | Přečteno: 1555x | Diskuse| Liberec

Šárka Razýmová

Škol(k)a života

Tak už i na nás došlo. První rok ve školce. První lásky. První tsunami bacilů. První pugét kytek. Ty nejhezčí dostaly kuchařky, to je jasný.

28.6.2019 v 11:21 | Karma: 23,74 | Přečteno: 1172x | Diskuse| Liberec

Šárka Razýmová

Láska lyžařská

„Budu se vdávat!“ vrazila jsem radostně babičce pod nos opravdickej zásnubní prsten. „No, tak se z toho hlavně nepo..,“ zchladila mě ta, od níž bych pochopení mých konzervativních sklonů čekala zdaleka nejvíc.

30.1.2019 v 10:15 | Karma: 30,90 | Přečteno: 1808x | Diskuse| Liberec

Šárka Razýmová

Krát dva

I když byla celá planeta dávno přesvědčená, že nikdy neporodím a už navždycky zůstanu jako bójka s nohama, nakonec jsme překvapili.

2.10.2018 v 14:48 | Karma: 28,67 | Přečteno: 1601x | Diskuse| Liberec

Šárka Razýmová

Iluze v háji

Jsem snílek. Ale že během očekávání prvního potomka postavím vzdušný zámek takových rozměrů, překvapilo i mě samotnou.

3.1.2018 v 15:05 | Karma: 26,57 | Přečteno: 1374x | Diskuse| Ona

Šárka Razýmová

Nebe, peklo, ráj

Jsme tu jen na skok, a tak by byla škoda se při něm ani neodlepit od země. Mě dostává do vzduchu plnění snů. Jakýchkoliv. Na jejich třídění není prostor, plním si to všechno. Ostatně, noční můra je taky sen, ne?

28.9.2017 v 11:50 | Karma: 18,85 | Přečteno: 871x | Diskuse| Sport

Šárka Razýmová

Svatební cirkus

Gejzíry lásky a dojetí, dokonale padnoucí sněhobílé šaty, katalogové počasí a ochota všech se vším pomoci bez keců a nárokování odměny.

28.6.2017 v 15:05 | Karma: 23,85 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Ona

Šárka Razýmová

Běžecká čítanka

Běhání je podobná věda jako čtení. Klást rychle jednu nohu před druhou či přelouskat jednotlivá písmena zvládne sice skoro každý, ale dát tomu všemu řád a formu, srozumitelnost a emoce, to už dá zabrat.

27.3.2017 v 10:08 | Karma: 19,38 | Přečteno: 710x | Diskuse| Sport

Šárka Razýmová

Můj mistr světa

Klofla jsem pana Božského. Má geniální, matematický mozek, sexy svaly, stejně zvrácený smysl pro humor jako já a vlastní sny. A hromadu lyží!

9.3.2017 v 9:59 | Karma: 33,38 | Přečteno: 3683x | Diskuse| Sport

Šárka Razýmová

Fotbalu zdar? Nazdar!

Fotbal v mém nitru od nepaměti živí plamenné dilema, které ještě sílí se sílící propagandou některého z tradičních čutálistických svátků. Milovat nebo nenávidět? Tak nějak tuším, že ani letošní Euro mi to nevyřeší.

7.6.2016 v 10:22 | Karma: 21,06 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.