Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nebuďme pořád tak strašně dospělí!

Silvestr u nás probíhal ve znamení společenských her a pro mě byl úplnou cestou do pravěku. Soutěžní delirium, během něhož nám skoro ulítly půlnoční rachejtle, ve mně spustilo lavinu dávno zasutých vzpomínek na náruživé fixlování při pexesu i urputnou hypnózu Napoliho z Dostihů a sázek, aby tajně a bezplatně přicválal do mé stáje.

 

Pravda, některé z nás od té doby převálcovalo už pěkných pár dekád, ale jinak se na naší dětské řevnivosti vůbec nic nezměnilo.

Začalo to jakousi karetní hrou, jejíž pravidla mi zůstávají skryta i po několika vlastních vítězstvích. To, že nemůžu soupeře vypočítavě zlikvidovat, neboť je tato hra o štěstí a nikoliv o taktice, mě rozčarovalo. Dokud o nic nešlo, vyhrávala jsem. Jakmile se však zrodil trest pro posledníčka, už jsem si bosky razila cestu prašanem kolem chaty a uprostřed klikovala tak poctivě, až mě zábly prsa. Po dalších sedmi prohrách přišel konečně zlom a vylepšenu sankci schytal můj milý. S omrzlýma nohama a škodolibou radostí jsem skrz mrazem prokvetlé okno sledovala, kterak po pás ve sněhu, v čepici, ale zato bez kalhot obíhá zapadaný rododendron ve stráni pod chalupou. Jak já byla ráda, že si mohl nechat aspoň trenky!

 

Karty plynule přešly v taškařici, během níž kreslením, vysvětlováním a hraním divadla postupně přikládáte pod oheň svému ponížení. Vzhledem k tomu, že jakékoliv pokusy o pantomimu u mě vyvolávají anafylaktický šok, vyhýbám se hře Activity obloukem. Vždyť když jsem jako malá měla na představení tanečního souboru předvést hrozivou babku Krejcarku, vyskočilo v hledišti asi pětileté dítě a na celé divadlo zařvalo: „Jé mami, kde se tam vzal sněhulák?!“ Jenže předváděli jste někdy něco, o čem nevíte, co je, a navíc obaleni osmi vrstvami Podještědského kroje? Tak vidíte!

Potlačila jsem nastupující alergickou reakci, kopla do sebe silvestrovského panáka a hodila prvně kostkou. Nejdřív to šlo ztuha. Aleš měl předvést „dívčí idol“ a dělal to tak zkušeně, až jsem propadla zoufalství, že bezostyšně flirtuje s dvanácti lidmi různého věku i pohlaví najednou. „Bond!“ zvolala jsem s jistotou poté, co si svůdnicky prohrábnul vlasy. Drahá polovička energicky zavrtěla hlavou a do vzduchu vystřelila ruku se dvěma vztyčenými prsty, jakože dvě slova. „James Bond!“ zareagovala jsem opět pohotově a opět blbě. U verbální části mi časový limit vypršel po třetím táhlém „eééééé“, ale pak už to šlo ráz naráz a soupeře jsme likvidovali stejně lačně jako zásoby vánočního cukroví.

 

Na kostce šestka a pod figurkou políčko „kreslení“. Divoce čmárám po papíře a milovaný střílí od boku. „Zavináč!“ zařve, když dokreslím berana. Zmítání hlavy ze strany na stranu a zvýšený tlak na propisku při kresbě vodnáře. „Uzenáč! Štětináč! Květináč!“ Dramatická pauza, propiska vražená do stolu, oční kontakt rozpouštějící ledovce. Z čela mi sjíždí kapka potu a na nose nabírá rychlost jako na skokanském můstku. „Znamení zvěrokruhu!“ vyletí z mého parťáka v poslední chvíli. Vydechnu úlevou a vdechnu u toho kapku, která mezitím dojela na horní ret. Nakonec jsem se poprala i s pantomimou, i když předvést bakterii dalo zabrat mně i mamce, kterou jsem si vybrala jako svého potenciálního hostitele.

 

Říká se, že když pevně věříte ve svou výhru, vážně to klapne. Během sportovní kariéry mi moje víra nejspíš přimrzla na skluznice, a tak jsem jezdila pomalu a nevyhrávala. Připravila jsem se tak o naplnění největšího snu, a sice, že slzavě omdlévám na bedně, na prsou mi odpočívá těžká medaile a z hrdla se mi derou zmatené útržky Tylova národního skvostu. O síle autosugesce mě přesvědčují alespoň plesové tomboly, z nichž si vedle kocoviny pravidelně odnáším i hlavní cenu. Namátkou: Zájezd pro jednoho kamsi k polárnímu kruhu, historický ešus, živý, vystresovaný bažant a bezvadná televize. Lyže už mi hymnu asi nepřinesou, ale mám nový cíl. Jednoho dne vyhraju mistrovství světa v tombole! A nebo v člobrdu.

V určitém momentě našich životů přichází předěl, kdy si přestáváme hrát a začínáme senilnět. Ale není to škoda? Studujeme, pracujeme, zakládáme rodiny a sporožira, nemáme čas, nemáme náladu, máme vředy...a na konci nám vedle prázdné lahvičky od antidepresiv zbude jen lítost, že jsme byli tak krátce dětmi. Žijeme přeci jen jednou. Tak popadněte bublifuk a nebuďte pořád tak strašně dospělí!

 

Autor: Šárka Razýmová | pondělí 30.1.2012 17:44 | karma článku: 24,32 | přečteno: 1822x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  19:40

Nejvyšší soud USA se poprvé zabývá otázkou, zda mají bývalí prezidenti absolutní imunitu vůči...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Chcete peníze? Máme otázky! Jourová jménem Bruselu griluje Ficovu vládu

25. dubna 2024  19:25

Nikdo si nepřeje, aby Slovensko přišlo o peníze z evropských fondů, řekla ve čtvrtek...

Ázerbájdžán v Karabachu zboural arménskou vesnici, na místě staví mešitu

25. dubna 2024  18:55

Ázerbájdžán v jedné ze znovuzískaných vesnic v Náhorním Karabachu zbořil 200 let starý arménský...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.