Můj mistr světa

9. 03. 2017 9:59:26
Klofla jsem pana Božského. Má geniální, matematický mozek, sexy svaly, stejně zvrácený smysl pro humor jako já a vlastní sny. A hromadu lyží!

Když jsme před lety utvořili snový, lyžařský pár, čímž jsme vzrušili zejména bulvární plátky typu “Podhorská drbna“ či “Šustlo se ve stopě“, nijak zvlášť jsme si nerozuměli. Zato jsme spolehlivě dokázali předpovědět, jak ten druhý dopadne v důležitých závodech, což bylo oboustranně výhodné a pro zachování vztahu plně dostačující. Jenže zatímco partner to nemohl mít jednodušší, neboť stačilo předpokládat, že budu mezi posledními deseti, ze mě se musel stát senzibil. „Dneska budeš čtvrtej a zejtra taky,“ volala jsem mu jednou před veledůležitou sérií běžeckých závodů za polárním kruhem. „Kdybys řekla čtyřicátej, možná bych ti věřil a byl bych za to rád,“ prskal v záchvatu smíchu. Skončil čtvrtý a zítra taky. Stejnou předtuchu jsem měla i před jeho prvním mistrovstvím světa na domácí půdě. „Pojedeš finále,“ vnadila jsem ho před sprinterským kláním. „Tak jo, to beru!“ Zvykl si rychle. Ten den to finále jel a já s ním.

Když urval senzační šestej flek a stal se miláčkem národa, zahodila jsem fandící plechovku nacpanou šrouby a maticemi a prolítla překvapenou ochrankou přímo do mix zóny. Spoléhala jsem na to, že je ze mě minimálně stejně hotovej jako já z něj, takže jsem se mu během televizního rozhovoru oddaně pověsila kolem krku. Image lamače holčičích srdcí byla nenávratně pryč. Znechuceného pohledu, kterým moje láskyplné gesto mimoděk ocenil, jsem si všimla až večer. Stala jsem se politováníhodnou hvězdou dne v Brankách, bodech, vteřinách.

O čtrnáct dní později jsem na mistrovství světa závodila i já. Napjatě se očekávalo, jestli mezi dravými boulařkami konečně prorazím. A já v těch ledových, japonských boulích skutečně prorazila. Bohužel jen reklamní banner vytyčující hranice závodní trati. „Vždyť si včera říkal, že to dopadne dobře,“ bulela jsem pak ukřivděně svému běžkaři do telefonu. „Vždyť jo, přežilas to tentokrát bez úrazu. Vůbec sem se o tebe nebál.“

Během další dvouleté přestávky do příštích šampionátů jsme na sobě tvrdě makali a výsledkové souznění vyladili do posledního detailu. Chabou výkonnost, která moji drahou polovičku z účasti na vrcholné akci tentokrát úplně vyloučila, jsem se rozhodla přebít něčím větším, aby se můj princ necítil trapně. Zlámat si tři obratle dalo práci, ale povedlo se a taky jsem nikam nejela. Už nikdy. Zůstal na to sám. I když, jak se to vezme. Následující světový šampionát v Itálii jsem coby jeho nejvěrnější fanynka prožila v obytném voze na opuštěném, zavátém parkovišti hned vedle tratí. Nakonec jsem byla ještě věrnější, než jsem chtěla. Kvůli přívalům sněhu a velkému mrazu nešlo domů odjet dřív než tři dny po mém drahém.

Dva roky nato jsem měla tu čest provázet svoji lásku i na mistrovství světa ve Švédsku. Den před jeho nejsilnější disciplínou jsme společně zjistili, že už nejsme dva, ale tři. Nelehkou úlohu věštce dobrých výsledků za mě konečně přebral někdo jiný. Po letech znovu šestej flek, ale tentokrát chutnal jinak. Z lamače holčičích srdcí se pomalu stával táta.

„Tátáááááá,“ řvala během letošního šampionátu lyžařských klasiků, který jsem poprvé neprožila přímo v srdci dění, malá kopie pana Božského a píchala při tom tátu v televizi do oka. Tvářil se pyšně, ten náš synek. Ještě, že nikdy neviděl závodit mě. Tak nějak tuším, že ani tentokrát bych z něj “máma“ nedostala. Takhle mám pořád možnost udělat na něj první dojem a něčím ho opravdu ohromit.

Pro Ona Dnes

Autor: Šárka Razýmová | čtvrtek 9.3.2017 9:59 | karma článku: 33.32 | přečteno: 3641x

Další články blogera

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma článku: 16.01 | Přečteno: 457 | Diskuse

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma článku: 37.16 | Přečteno: 5523 | Diskuse

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma článku: 30.54 | Přečteno: 3203 | Diskuse

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma článku: 40.11 | Přečteno: 10777 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 126 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3523

Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...