Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je to kluk!

Jsou slova, která si zdánlivě odporují a přesto spolu dokáží vytvořit až překvapivě silné spojení. Třeba taková dvojka “porod“ a “sranda“.

„Tatínkové si kleknou za maminky, položí jim ruce na bedra a krouží.“ Visela jsem přes gymnastický balón jako opilec přes zábradlí, sdílela jeho pocity a odolávala pokušení dělat si zápisky. Inspirativního předporodního kurzu se účastnily i další bubliny těsně před prasknutím, ale žádná nevykazovala takovou fascinaci jako já. Blížící se okamžik zrození jsem pojala jako vrchol sezóny. Při sledování gumového míčku velikosti melounu putujícího zasloužilou matkou ponožkou se konečně nadchli i ostatní. Rodičky natěšeně vypískly, tatínkové samým překvapením přestali kroužit a sál zachvátila davová euforie.

 

Termín porodu jsem si soukromě stanovila na jediný den, kdy se k mému lůžku byli ochotni dostavit vysněný porodník i otec dítěte najednou. Vsadit na babské rady okořeněné dvěma svařáky a motivační rozpravou s potomkem připravujícím se na výsadek zdálo se býti dobrou pojistkou, jenže mě to natolik vyčerpalo, že když mi po probdělé noci skutečně brzy ráno praskla voda, očekávaný okamžik nadšení se vůbec nedostavil. Po odšpuntování prckova dočasného útočiště následovala napínavá partnerská rozprava. Zatímco on zmatečně měnil pyžamo za civilní oděv, já trvala na tom, aby se dospal, u příjmu nám bude programátor stejně prd platný. I když roztřídit v čekárně nastávající matky na jedničky a nuly by určitě zvládl. Já byla jednička jen do doby, než mi kontrakce vyrazila klíčky od auta z ruky, pak mi došly argumenty a konečně se jelo. Po čas jízdy jsem se postupně vylévala z břehů, což u mě i řidiče vyvolávalo hysterické záchvaty smíchu, které celý proces dokonale zacyklily. Než jsme přistáli na nemocničním heliportu, byla jsem jako po svezení v kajaku bez těsnění. Salvy smíchu nás doprovodily až na porodní oddělení, kde jsme se uvedli zakopnutím jeden o druhého a důvěrným sdělením, že máme mokré kalhoty. Oba.

Následovalo mimořádně zajímavé dopoledne, během něhož jsem se střídavě hroutila a vznášela na křídlech epidurálu a můj kovboj udržoval oheň v aromalampě, honil internet a vyjídal nemocniční bufet. Po mylné aplikaci koňské dávky anestetik, která by mi stačila i na paterčata, a objevení poslední bagety s kuřecími nugetkami, jež se paralelně odehrálo u chlaďáku o dvě patra níž, jsme prožívali dokonalé štěstí. Osm hodin od startu bylo všechno na spadnutí. Tedy až na dítě. Na doporučení doktora jsme ho zkoušeli sklepat mocnými poskoky na balónu, ale protože nejvíc namotivovaný byl tatínek, nepřinesla tato rada kýžený efekt. Jakožto vrcholoví sportovci jsme u vyvíjené aktivity bedlivě sledovali srdeční tep našeho šampióna, aby se neflákal. Laxním přístupem dal jasně najevo, že pomýšlí spíš na kariéru lázeňského šviháka a poslal nás k šípku. A tak doktor v odpověď poslal pro mančaft nažhavených operatérů a skalpelem zadirigoval k velkolepému finále. Pro mě to znamenalo jasné zvýhodnění - vyfasovala jsem spinálku, cévku a kompresky, zatímco můj partner jenom strohý pokyn, aby se nepletl.

 

Řvoucího, pomačkaného šmoulu uvítal jeho otec zvoláním „Jé, ten je ošklivej!“, což mi vehnalo slzy do očí. Když už jsem se tak nadřela, chci aspoň hezký dítě. Snaha zahlédnout v zavinutém balíku alespoň jeho ucho, nikam nevedla, a tak jsem radši usnula a počkala si na naše první rande na JIPce. Přišel navoněný a vyžehlený frajer, hladově se na mě podíval a na důkaz lásky mě pozvracel. Táto promiň, ale teď už je tím nejkrásnějsím chlapem na světě náš Kryštof!

 

Pro Ona DNES

Autor: Šárka Razýmová | úterý 26.1.2016 9:53 | karma článku: 36,57 | přečteno: 4337x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum. Nahradí ji Havel?

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  13:31

Přímý přenos Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  13:27

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:21

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.