Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šťastný Nový špek!

Olizuju celozrnný perníček a čekám na rachejtle. Díky betonové tvrdosti a množství kůry z biopomeranče připomíná to vánoční cukrle spíš nerozpustitelný atomový bonbón, ale cucám ho s patřičnou (sebe)láskou. Až totiž vzduch kolem nás ztěžkne novoročním tichem, mně ho žádné hlasité výčitky ublíženého nitra rušit nebudou.

 

Pravda, moje zdravé cukroví nikomu nechutná a já jím taky radši plaším seroucí holuby za oknem, ale aspoň nestrávím první měsíc příštího roku v narvané posilovně a elasťácích se sauna efektem, které mi pod jedli umně vpašoval sám Horst Fuchs. Ke zdraví se člověk musí prožrat (a nebo prohladovět). To vím od doby, kdy jsem se v touze po definitivní dospělosti konečně osamostatnila. Lednice i špajz studentky s holým zadkem tehdy připomínaly vydezinfikovaný chirurgický sál a jedinou možností přežití bylo zásobování cenově dostupnou sezónní zelení z farmářských trhů. Po odeznění různých abstinenčních příznaků mi režim poskládaný z cuket, mrkvové natě a jiného lupení začal vyhovovat, a to nejen kvůli finanční stabilitě, ale i pokročilému stádiu vyvářecí lenosti. Přísun bílkovin a dalších potřebných živin doháním víkendovým obžerstvím u rodičů, občas se podívám na dno třičtvrtěkilové sklenice Nutelly, na svatého Martina jsem slupla celou husu i s biskupem a těším se na silvestrovský guláš se šesti. Ale jinak jsem zdravožravka jak z učebnice. A lidi se mě bojí.

 

V létě jsem do sítě vlastního náboženství nahnala svého šéfa. Místo oduševnělého výrazu a časopisu Probuďte se! ode mě na služební cestě vyfasoval svačinu. Pro svůj odvážný čin jsem rafinovaně zvolila rozbitou D1, aby byla pozornost mého chlebodárce co nejvíce roztříštěna. Pustil volant a s chutí se zakousl do slisovaného zrní maskujího avokádo a rajčata. Překvapením se volantu zase chytil, čímž žvanec v dlani úspěšně rozdorbil na několik menších. Když mu kus krajíce hojně pomazaného mastným bazalkovým pestem ozdobil rozkrok ležérních kalhot a mezi předními zuby se mu vzpříčil houževnatý lístek rukoly, padlo první sprosté slovo. Brzy byl na spadnutí i můj vyhazov nejen ze zaměstnání. Během pátrání po záhadně zmizelé mozzarelle v okolí řadící páky jsme vjeli do nebezpečného zúžení a nebýt bleskových smyslů řidiče, jistě zjitřených tím novým, zdravým zážitkem, rozdovádíme se mezi betonovými zátarasy jako jamajský bob v olympijském korytě. Na místo určení jsme dojeli mlčky, ticho páraly jen naše kručící žaludky. Šéf svoji svačinu poztrácel, já zavrhla, abych ho nedráždila.

 

Toto drobné fiasko si vyžádalo lehkou zdravokárnou odmlku, kterou jsem využila k experimentální gastronomii s červenou řepou. Hned první vaření nevyzpytatelných bulv v páře šestého smyslu chytré mikrovlnky skončilo ničivým výbuchem a voláním malířů, a tak jsem přešla k sympatičtější dýni. Ta mě připravila o špičku překážejícího prstu, ale rozhodně ne o motivaci. Kdy jindy roznášet dobro, když ne o Vánocích? Moje celozrnné perníčky mají tvar srdce, hraju na city. Žádnou větší akci však letos nerozjíždím. Loni jsem totiž zdravým pečením strávila nesrovnatelně víc času a výsledek? Delikátní banánové bochánky se někde mezi troubou a uložením do krabice změnily v gumové projektily s kinetickou energií hopsakoule. Křupavé mandlové sušenky z bílků zase prožily transformaci v libovolně srolovatelné odličovací tampóny s mimořádnou savostí. Největší ránu mi ale zasadily neřestné sádelňáky, které jsem připravila jako test síly předsudků. Záměrně jsem tu hromadu cholesterolu, bílé mouky a rafinovaného cukru vydávala za ztělesnění zdraví a čekala, že uvedením mylného složení bude jejich osud zpečetěn. Nebyl. Sádelňáky byly sežrány takovým fofrem, že nestihly ani zmastit papír pod sebou a konzumenti se ještě těšili, jak z toho budou fit.

 

Přátelé, loučím se s Vámi novoročním přáním sic promaštěného, leč pevného zdraví a spokojenosti, ať už žijete jakkoliv. Soudit totiž umí každej blbec. A já jdu na ten guláš.

 

Pro ONA Dnes

Autor: Šárka Razýmová | úterý 30.12.2014 9:31 | karma článku: 28,31 | přečteno: 3068x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10814x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.