Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stokrát jo a jednou ne

Poslední olympijský střípek vychází trochu nešťastně. To měla Evka ještě oba kotníky v celku. Zato já se při obhlídce snowboardcrossové tratě skoro rozsypala.

 

Sport pro pokročilé

Aneb jak jsem zblízka sledovala poslední předmedailový trénink Evy Samkové.

„S tímhle se dostaneš na trať,“ hází po mně Evka červený rukávek s nápisem TEAM a moje povznesená nálada ještě stoupá. Konečně se zase jednou dostanu na tu stranu plotu, která je mi pořád přece jen bližší. O dvě minuty později mi Eva s lehce šokovaným výrazem rukávek podává znovu. „Tos to už stihla ztratit?“ Stydím se a tentokrát si návlek montuju na ruku tak pevně, až se mi pod vrstvami oblečení odkrvuje bicák.

Jsem ve skluzu, jak už je ostatně mým zvykem, takže žádné znepokojení se nekoná a snowboarcrossaře, kteří už jsou dávno na tréninku, naháním rekreačním tempem. Při čekání na shuttle vedu s jedním z dobrovolníků vášnivou ovocnou debatu (on se jmenuje Jablokov, já jsem z Jablonce) a po nástupu do mikrobusu se pouštím do družného rozhovoru s jeho řidičem. On rusky, já česky. Hlavní téma je mi dokonale utajeno.

Konečně se objevuju v cíli crossu a zděšeně zírám na poslední skok velikosti dvougeneračního rodinného domku. Společně se mnou zírají Nikol Kučerová (nechápavě, neb z jeho vrcholu právě spadla málem až do mixzóny) a Eva Samková (zasněně, protože je blázen).

Zděšení mě neopouští ani na startu. Hlubokou propast, která zeje hned za startovací bránou, bych si nelajsla ani s padákem a mám nezadržitelnou potřebu vyhledat někoho z pořadatelů a neprodleně mu sdělit, že hned na začátku chybí kus trati. Brzy zmateně zjištuju, že jsem jediná, komu to vadí, a tak se s pohotově namáčknutou spouští foťáku radši přesouvám na jiné stanoviště. U toho (ne už tak pohotově) uskakuju trenérům, kteří kolem crossové tratě jezdí na lyžích takovou rychlostí, až to vypadá, že s těmi boarďáky sami závodí.

Na překážce podobné Taxisu z Velké pardubické nevěřícně sleduju, s jakou pohodou ho rozevláté prknařky překonávají. Jedna dokonce rozradostněně juchá, což jenom upevňuje můj názor, že nejsou normální. Každou chvíli je některá z nich nekontrolovaně vyslána do vzduchu a ocitá se hlavou dolů. Ve stejné poloze probíhá většinou i následný dopad a já si říkám: Zlaté boule! Tam člověk po skoku ryje hubou v zemi maximálně dvakrát.

Když Evka o den později šermuje na cílové čáře vítězně rukama, mám definitivně jasno: Je to blázen! Ale sakra dobře ví, co dělá.

 

Evi, srůstej stejným tempem, jakým jezdíš!

 

 

Autor: Šárka Razýmová | pátek 14.3.2014 10:34 | karma článku: 6,98 | přečteno: 792x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 471x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024

Místopředseda slovenského parlamentu a šéf vládní Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.