Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přešlap ze zlata

Říká se, že nejhorší je srážka s blbcem, s čímž nejde nesouhlasit. Jenže co když jste ten blbec vy?

Dělat k úspěšné komedii další díly, je vždycky risk. Někdy to ale filmařům vyjde, a tak jsem se i já v Rusku rozhodla natočit dvojku k jednomu ze svých trapasů.

 

Proklatí sjezdaři

Ani na téhle olympiádě si nemůžu odpustit různá faux pas a stejně jako ve Vancouveru, i za tím posledním v Soči stojí alpské disciplíny.

Na snídani jsem stejně jako vždycky vyrazila jen sama se svými myšlenkami. V polovičním bezvědomí, což je maximum, co po ránu ze svých životních funkcí dokážu vymáčknout, jsem začala bagrovat vločkovou kaši. Rozjímání nad tím, kde se ve vločkách bere ten šlem, přerušil nejistý dotaz staršího pána, jestli se se mnou může nasnídat. „Jasně,“ zazubila jsem se na něj a sliz se mi přilepil na bradu.

Nejdřív jsme nad kaší a míchanými vejci konverzovali o počasí, s párkem a slaninou přišla debata o českém filmu a nad ruským loupákem se řeč konečně stočila k olympiádě. „Závodíš?“ zeptal se mě děda a rukama naznačil pohyb vozíčkáře. Moje smysly nastartované ranním obžerstvím pochopily, že myslí běžkování. „Už ne,“ zakroutila jsem hlavou a hluboce se zamyslela nad tím, jestli mám k handicapovaným sportovcům opravdu tak daleko, jak doufám. „Já už taky ne,“ nepřekvapil mě stařík.

Poté, co jsme na jeho žádost probrali celou moji tragikomickou minulost a nezbylo už nic, co by mohlo moji akutní depresi ještě prohloubit, jsme se konečně zaměřili na něj.

Kdysi závodil ve sjezdu, ale to už je dávno. I on se míchnul do repre a mohl jet na dovolenou, jak si o sportovcích obvykle myslí tři čtvrtiny českého národa, na olympiádu do Innsbrucku. Moc se mu líbilo tam startovat, bylo to takové vlastenecké. A je rád, že se mu to doma povedlo.

„Fakt? Jak si dopad?“ dovolila jsem si vstoupit do jeho zastřených vzpomínek a napadlo mě, jak je prima, že je na sebe každý olympionik aspoň na vtěřinu hrdý, i když jezdí stabilně poslední fleky.

„Tenkrát jsem to tam vyhrál,“ usmál se s navlhlýma očima Egon Zimmermann a já mu s výrazným ruměncem a padesátiletým zpožděním pogratulovala.

Stejně mají tyhle přešlapy něco do sebe. Tentýž den odpoledne jsem se v jídelně srazila s Didierem Cuchem. Chvíli jsme na sebe koukali a pak se objali a začali se smát. Neviděli jsme se léta, ale nezapomněl. Před čtyřmi lety ve Vancouveru jsem ho omylem zařadila mezi bobisty a v posilovně ho důrazně požádala, aby nás pořád tak úchylně neočumoval, nebo zavolám ochranku.

Autor: Šárka Razýmová | pondělí 10.3.2014 14:02 | karma článku: 45,97 | přečteno: 29776x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.