Doba overalová

31. 07. 2013 9:47:53
Nedávno jsem se octila ve snové Paříži. Viděla jsem vyšperkované věže Notre - Damu, majestátní Vítězný oblouk a kýčovitou, leč krásnou Eiffelovku. A zástupy Pařížanek v dupačkách.

Vybavujete si ještě krásnou Mariku z kultovních Sněženek a machrů? Jediná žena na světě, které kdy slušela kombinéza. Dle mého názoru je úplně šumák, jestli člověk natáhne overal z hedvábí, anebo z GoreTexu. Tak jako tak bude vypadat jako předimenzované batole. Tak jak je sakra možné, že se tenhle oděvní hybrid zase vrací? Já osobně před touhle módní tsunami beru nohy na ramena a modlím se, aby mě nedohnala. Moje averze ke kombinézám obecně je zakořeněná kdesi v mém rozháraném dětství. Se ztrátou prvních zubů jsem byla obdarována spacím overalem s obličejem klauna. Milovala jsem ho přesně do desáté oslavy sestřiných narozenin, kdy jsem spořádala víc chlebíčků, než celé seskupení Maxim Turbulenc. V noci mě přišel pozdravit unavený žaludek. Při zdolávání palandových schodů jsem se s rozkrokem u kolen třikrát přerazila, což mělo za následek fatální zdržení. Ke dveřím toalety jsem ještě dosprintovala. K míse, která se skvěla asi deset metrů od vchodu do naší nudloidní koupelny, jsem už ale dojela po zadku, od hlavy až k patě poznamenaná svou nenažraností. Zaneřáděný klaun na pyžamu a tatínek ve dveřích se mi smáli.

Pokaženou reputaci nepomohla kombinéze napravit ani její lyžařská varianta. Chápu, že koupit dítěti na zimu tento oděv je nejjednodušší a pravděpodobně nejlevnější řešení. Místo dvou kusů oblečení prostě koupíte jeden větší. Overal, který obstarali rodiče mně, byl ale bohužel ještě mnohem větší než velký. Zřejmě šlo o ryze praktický záměr, protože nejdřív jsem se tam vešla i s plínama, poté byly pemprsky a ubývající miminkovské tukové airbagy nahrazeny několika vrstvami teplého oblečení a nakonec, v málem gymnaziálním věku, jsem se do své kombinézy vtěsnala i s obřím školním batohem. Anebo naši prostě tenkrát očekávali, že zachráním rodinnou čest vzrůstem basketbalistky.

Když se zpětně podívám na vybledlé fotky, je nasnadě, že autoři super sexy zimního mundúru měli během navrhování před očima fakt snad jedině tu Mariku. Já osobně v rudé a o několik čísel větší kombinéze vypadala jako scvrklý parašutista, který se při pádu z nebe zarazil přímo do lyžařských bot. K tomu si přidejte kulaté, plastové sluneční brýle s nezbytnými postranicemi, zuby, pravidelně se střídající se stejně širokými mezerami a dva culíčky z celkem třech vlasů, kterými mě štědrá matka příroda v dětství obdařila. Fakt, že mi to v celém Libereckém kraji sluší ze všech nejmíň, mě naštěstí nijak netrápil a s rukávy, pečlivě zauzlovanými okolo pasu, jsem se zvesela proháněla po jizerských kopcích. Vrchní díl kombinézy mi občas dost překážel, zvlášť když bylo vedro a po rozepnutí zipu u krku mi málem omrzly i lejtka. Rukávy jsem si taky mnohokrát vymáchala v záchodové míse. Někteří z mých vrstevníků byli možná šikovnější, ale já všechny ty izolační vrstvy, balanc a bimbající rukávy udržet nad prkýnkem prostě nedokázala.

Když jsem trochu povyrostla, přidala jsem se k oddílovým kolegům a začala na lyžích baletit. Tuhle zapadlou disciplínu málokdo zná, což je vzhledem k rapidnímu úbytku lidí se smyslem pro humor možná škoda. Baleťáky obsypaný Severák byl přímo přehlídkovým molem overalové doby. Všichni jsme vypadali jako blbci. A pak nás obklopila aura zahraniční Burdy a na svahu se zjevil Rolls-Royce mezi kombinézami. Umělecké dílo v borůvkové modré stvořila moje teta. Ségra v tom božském, na koleni spíchnutém obleku, zářila na sjezdovce jako Kurnikovová na kurtu. Cop jí vlál za sexy zadkem, na kterém se skvěla rudá nášivka STOP (kombinézu holt šila ruka rázná a prozíravá). Když jsem se dozvěděla, že ségra tu čupr kombinu podědila po našem bratranci, ztratil hadřík se stopkou ve vteřině jakoukoliv přitažlivost.

Stojím si za tím, že kombinézy jsou největším módním přešlapem historie. Nesluší ani lyžařům, ani pozvraceným dětem a už vůbec ne elegantním Pařížankám, batolícím se pod Eiffelovkou.

Autor: Šárka Razýmová | středa 31.7.2013 9:47 | karma článku: 23.85 | přečteno: 1615x

Další články blogera

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma článku: 16.01 | Přečteno: 457 | Diskuse

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma článku: 37.16 | Přečteno: 5523 | Diskuse

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma článku: 30.54 | Přečteno: 3203 | Diskuse

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma článku: 40.11 | Přečteno: 10777 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 18.03 | Přečteno: 229 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 26 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.11 | Přečteno: 284 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.53 | Přečteno: 495 | Diskuse
Počet článků 126 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 3523

Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...