Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Slzy věčné optimistky, aneb i já už toho mám občas plný zuby!

Na otázku „Jak se máš?“, vždycky bez váhání odpovídám: „Nikdo na světě se přece nemá líp, než já!“ Momentálně se ale v čemsi topím a toto cosi je pěkně husté, pesimistické bahno. Tak se mě radši neptejte.


Není sníh. Podzimní přípravu nám to vůbec nijak neovlivnilo, ale nemůžu se zbavit pocitu, že rozkvetlé fialky k začátku prosince nepatří. Ano, nadávám, když se po ránu ještě za tmy a se zalepenýma očima chápu těžké železné lopaty, abych si odházela auto (máme i hliníkovou, ale ve svém téměř bezvědomém stavu ji vždycky minu). Ano, nadávám jak dlaždič, když pracně odházené auto pak nechytne. Ano, nadávám ještě víc, když mi zaleze za nehty jak sviňa a pak bolestivě rozmrzám. Ale zima je zima a basta.

Během naší tréninkové přípravy na zimu s velkým „Z“ tedy proběhla již zmíněná dopingová kontrola (to, že byla jen jedna, se rovná téměř zázraku), všemi nenáviděné funkční vyšetření, kdy člověk s náhubkem, kolíčkem na nose a proklatě rychle ubíhajícím pásem pod nohama teprve ocení přítomnost plic v lidském těle i neméně oblíbené výkonnostní testy. Při rozlyžování na Hinteru jsem ztratila náušnici, japonský poklad od ségry, který nic nenahradí. Strávili jsme čtyři týdny ve švýcarském Zermattu. Tam jsem sebou práskla na bok a čtrnáct dní se z toho vzpamatovávala. Závěrečné soustředění proběhlo na Kaprunu. Trénink ok, pocit z něj dobrý, působení gravitace extrémní. Jinak si to množství pádů neumím vysvětlit. Přestala jsem je počítat druhý den, ale zvládla jsem i pár nezapomenutelných. Třeba ten, kdy jsem se v půlce salta hlavou dolů rozhodla, že rotace i výšky je málo (obojího bylo dost) a bude lepší to poslat na bok (samozřejmě na ten natlučenej už z Zermattu). Trenér tohle představení nazval „dalším překvapivým výkřikem mojí choré mysli“. Tak aspoň dokážu stále něčím překvapit. Za další dvě jízdy jsem otestovala pevnost svojí kolenní ortézy pěkným letem přes špičky. Ale bojovala jsem jako lev, trvalo celé tři boule, než mě to položilo. 
Taky jsem zničila lyži a nevím, jak a kdy se to stalo. Najednou byla hrana místo na boku lyže na její skluznici a tam teda rozhodně nepatří. Dalším skvělým okamžikem bylo moje přilehnutí a následné točení na zádech na ploše od spodního můstku až k cíli. Zlomila jsem další lyži, tentokrát vím, jak a kdy se to stalo a to zcela přesně. Poslední den jsem po úspěšné jízdě vypnula přesně za cílovou čárou. Chyba! Zkřížily se mi špičky a já si prohlédla ledovou plotnu v cílovém prostoru vskutku zblízka. Okamžitě jsem vypadala jako boxer, který právě dostal šlupku do frňáku a pět panáků něčeho tvrdšího by mě nedostalo do opilejšího stavu. Nechápu, proč za ten chlast někdo utrácí tolik peněz, když bouchnutí hlavičkou o led vám udělá úplně stejnou službu. 

V neděli jsme se vrátili domů. Celé pondělí jsem lítala a obstarávala si vše potřebné pro udělení kanadského víza. Přiznávám, během podzimu jsem zapomněla, že nás čekají i nějaké závody v Kanadě. Řeším to tedy narychlo, upřímně doufám, že mi ambasáda ve Vídni vyjde vstříc a slibuji sama sobě, že příště to bude s předstihem. Vím, že nebude. Po celém dni jsem se vrátila domů a začala balit. V úterý jsem totiž měla odjet do Plzně za svým přítelem, kterého jsem neviděla asi devět týdnů. To „asi“ je na místě, už si totiž nevzpomínám, kdy to bylo naposled, jen vím, že hodně dávno. Možná až moc. Měli jsme se vidět celé dva dny, nevěřila jsem vlastnímu štěstí! Ani vlastní smůle, když jsem se ráno vzbudila. Mě i ségru sundala chřipka jako prase, kdoví, jestli skutečně ta prasečí, nebo jiná, to už je celkem jedno. Místo Plzně a pošahaného andělíčka (občas si na něj jdeme šáhnout na náměstí a něco si přejeme, je to hezký) následovaly odběry krve, rentgen plic, cisterny čaje a pocit, že rozhodně umírám. Nikdy jsem naštěstí neumírala, tak proč si nemyslet, že to vypadá zrovna takhle? 
Já za ním nejela, on za mnou taky ne, možná se uvidíme na Vánoce. 

V pondělí odlétáme na první svěťák do Finska, mám tedy tři dny na úplné uzdravení a vyhrabání se z tohohle bahna. Říká se „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Tak tomu věřím a na ten sever se těším, i když je tam tma.


Autor: Šárka Razýmová | čtvrtek 3.12.2009 19:52 | karma článku: 6,85 | přečteno: 1596x
  • Další články autora

Šárka Razýmová

Život na gumě

Taky máte za sebou dětství plné rodinných cyklovýletů strávených v závěsu na gumicuku za vašimi rodiči? Kdybych tenkrát tušila, co je to karma, možná bych svému funícímu otci do kopce tak nepřibržďovala.

7.2.2024 v 11:40 | Karma: 16,02 | Přečteno: 472x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Moc máma

Nedávno mi šéfová vyčetla, že jsem “moc máma“. Ten obrat mě zaskočil. Ale protože jsem pracovnice svědomitá a sebereflexe mi není cizí, postavila jsem se tomu čelem a hluboce se nad sebou zamyslela.

19.12.2023 v 10:32 | Karma: 37,20 | Přečteno: 5558x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Doba ohluchlá

Taky vám život přijde čím dál tím hlasitější? Umlčujeme pochybnosti o sobě samých, planeta volá o pomoc, ozývají se stárnoucí klouby a celé davy si na telefonu zamilovaly funkci hlasitého odposlechu. Z toho aby jeden ohluchl.

20.9.2023 v 11:26 | Karma: 30,62 | Přečteno: 3241x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Ňaderná zbraň

Jsou lékařské obory, kde jsou si pacient a lékař prakticky rovni. Třeba psychiatrie, kde oba ví, že mají pravdu. Mnohem víc je ale těch, v nichž se pacient chytá do poněkud nekomfortních diskriminačních pastí.

21.3.2023 v 12:41 | Karma: 40,11 | Přečteno: 10815x | Diskuse| Ostatní

Šárka Razýmová

Báječní hostitelé a ti druzí

Jsou tu Vánoce. Za okny se rozsvěcují stromečky, ve školkách a školách se sborově chystají do Betléma, ulice září tisíci světýlek a z obrazovek útočí Popelka na dvanáct způsobů.

23.12.2022 v 11:07 | Karma: 21,81 | Přečteno: 567x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

  • Počet článků 126
  • Celková karma 16,02
  • Průměrná čtenost 3523x
Srdcem horalka, tělem lyžařka, duší jogínka. Po životní etapě akrobatických karambolů mezi boulemi zakončené slušivým oceněním Kamikadze roku nyní usiluji o titul Matka století.